LOADING

Vi hjelper deg med å øke din konvertering

CRO - UX DESIGN - EKSPERIMENTER - ANALYSE

Våre tjenester
Noen av de vi har gjort prosjekter med:

Våre tjenester

Datadrevet CRO-strategi

Våre tjenester
A/B-tester
Clickmaps og heatmaps
Google Analytics Health Check
CRO Kurs
UX Design
Dataanalyse
Brukervennlighet
CRO Evaluering
CRO Evaluering PLUSS
Re-design
CRO Fullservice

Våre tjenester

I Right Brain har vi alltid fokus på data, men det hindrer oss ikke fra å arbeide praktisk med CRO. Naviger deg gjerne rundt for å se alle våre tjenester.

Vi kan hjelpe deg med ALT det praktiske rundt A/B tester, multivariant testing, AI testing og øvrige eksperimenter, implementering av clickmaps og heatmaps, UX fokusert design, evaluering av UX i eksisterende eller nytt design, Ulike former for CRO kursing, kvalitetssjekk i Google Analytics, Konverteringsfokuserte analyser og mye mer.

Vi jobber innenfor alle områdene som inngår i faget konverteringsoptimalisering

A/B-tester 

Hver dag som du ikke tester noe er en bortkastet dag. Dette er vår påstand da vi vet at hver eneste test innebærer at du lærer deg noe nytt. Lær deg mer om dine besøkere og hvorfor de har den atferden de har.

Vi kan hjelpe deg med:

  • Webanalyse og ny Goal Tracking
  • Testbare hypoteser
  • Datadrevet CRO-strategi for eksperimentet
  • Implementering av eksperiment i testverktøy
  • Monitorering og kontroll av pågående eksperiment
  • Konseptidé med design
  • Analyse av resultat

Clickmaps og heatmaps

Får banneren i toppen noe særlig oppmerksomhet? Hvor langt ned scroller besøkerne seg før de stikker avgårde? Ser besøkerne det som er viktigst å få med seg på din side?

Vi kan hjelpe deg med:

  • Implementering av clickmaps og heatmaps
  • Sette opp scrollmaps på de sidene du måtte ønske
  • Starte innspillinger av bruker sesjoner
  • Sette opp trakt på din kjøpsprosess
  • Implementere kvalitative undersøkelser
  • Analysere innkommet data

Google Analytics Health Check

Kan du egentlig stole på din data? Har du satt opp alle Goals, Funnel Goals, Custom reports, Filter, Views og Properties i Google Analytics korrekt? Er det feil i dine innstillinger så kan det dessverre ikke tilbakestilles. Du må starte datainnsamling på nytt.

Vi kan hjelpe deg med:

  • Gå gjennom eksisterende oppsett
  • Opprette et nytt korrekt View
  • Sette opp Goals
  • Sette opp Funnel Goals

CRO Kurs

Vi kommer til deg og holder kurs for deg og dine kollegaer som trenger bedre innsikt i CRO og de metodene som kan benyttes (Maks 10 deltakere). Kursinnholdet kan skreddersys dersom dere har et eller flere spesifikke områder dere ønsker kurset skal omhandle.

Vi kan avholde kurs i:

  • Kurs i Clickmaps & heatmaps
  • Kurs i Google Optimize
  • CRO Kurs for nybegynnere

UX Design

Uavhengig av om du trenger bistand til å produsere bannere med budskap som virkelig skiller seg ut og selger, eller om du har bestemt deg for å endre hele ditt nettsted, så kan vi hjelpe deg.

Vi kan hjelpe deg med:

  • Gi UX fokusert feedback på eksisterende design
  • Gi UX Fokusert feedback på planlagt design
  • Lage UX fokuserte wireframes til nytt design
  • Lage UX fokuserte bannere til nettsiden, kampanjer o.l.

Dataanalyse

Dersom du trenger hjelp til å tolke din data samt få bedre innsikt i den så er det absolutt noe vi kan hjelpe deg med. Uansett om det gjelder datainnsamling eller analyse av data du allerede har samlet inn.

Vi kan hjelpe deg med:

  • Analyse av clickmaps og heatmaps
  • Analyse av user recordings
  • Analyse av besøksprofiler (Personas)
  • Analyse av nettlesere
  • Analyse av A/B-tester og resultat
  • Analyse av hastighet på nettstedet

* Forutsatt at alle verktøy er korrekt oppsatt

Brukervennlighet (UX)

Vi går igjennom din kundereise og gir forslag på områder som trenger optimalisering. Noen vil du kunne gjøre helt på egenhånd, mens andre forslag bør settes opp som fremtidige eksperiment. Under ser du noen av oppgavene vi gjør for denne tjenesten:

  • Gjennomgang av din kundereise (Heuristisk analyse)
  • Gjennomgang av design og struktur
  • Presentasjon med anbefalinger og forbedringsforslag
  • 1,5 time workshop
  • 1 time support i etterkant

CRO Evaluering

Har du problemer med din konverteringsrate, men usikker på hvordan og hvor du skal begynne? Under ser du noen av oppgavene vi gjør for denne tjenesten:

  • Datainnsamling og konverteringsresearch
  • Brukeropplevelse (User Experience)
  • Presentasjon og rapport med anbefalinger, forbedringsforslag og testhypoteser
  • Hypoteser i prioritert rekkefølge (Hvor skal man begynne å teste?)
  • Workshop med presentasjon av funn og gjennomgang av rapport

CRO Evaluering PLUSS

Har du problemer med din konverteringsrate, men usikker på hvordan og hvor du skal begynne? Vi legger til undersøkelser og avspillinger av kundereisen inn i vår CRO Evaluering. Under ser du noen av oppgavene vi gjør for denne tjenesten:

  • CRO Evaluering (samtlige punkter)
  • Heatmap/Scrollmap/Movemap implementering og analyse
  • Session Recording, implementering og analyse
  • Konkurrentanalyse (SWOT)
  • Kvantitativ datainnsamling (Besøksanalyse)

Optimalisert re-design (UX-design)

Har du en landingsside du vet ikke konverterer som den burde, eller som du ønsker? Da kan det være aktuelt med et testbart og konverteringsfokusert User Experience Design-prosjekt. Under ser du noen av oppgavene vi gjør for denne tjenesten:

  • Webanalyse og ny Goal Tracking
  • Testbare hypoteser
  • Konseptidé med design & wireframes
  • Strategi for eksperiment
  • Implementering av eksperiment i testverktøy

CRO Fullservice

Våre konverteringsstrateger blir en forlenget arm av ditt team og vi benytter oss av både kvalitative og kvantitative metoder for å forbedre din konverteringsrate. Prosjekt for prosjekt, side for side, måned for måned. Under ser du noen av oppgavene vi gjør for denne tjenesten:

  • Retainer: Testbare hypoteser
  • Retainer: Strategi for landningssider
  • Retainer: Strategi for tester
  • Retainer: Implementering av eksperiment i testverktøy
  • Retainer: Nye hypoteser for neste prosjekt
Hva består CRO-arbeidet av?

Konverteringsoptimalisering (CRO) =

Webpsykologi

Desto bedre man forstår seg på mennesker og vår atferd på nett, desto tydeligere blir det å kunne optimalisere brukeropplevelsen. Lær de besøkende å kjenne!

Kreativitet

Når man har funnet de største problemområdene er det på tide å ta frem hypoteser og konseptidéer. For å komme frem til et løsningsforslag for problemene må man ta i bruk kreativiteten.

Datadrevne beslutninger

Dersom CRO var en filmproduksjon og vi skulle gitt din data en filmrolle så hadde den uten tvil landet en av hovedrollene. Din data er grunnpilaren i hele CRO arbeidet.

UX-design (brukeropplevelse)

Når man jobber med UX design er målet å skape landingssider som er enkle og tydelige for de besøkende. Dette leder til mer positive kundeopplevelser.

Analyse

Når man har funnet frem all data man kan tenkes å benytte er det på tide å begynne å analysere og tolke. Hvorfor har det gått slik det har gått og hvor er forbedringsområdene?

Eksperiment

For å få svar på om hypotesen var løsningen på problemet må man teste, teste og atter en gang teste. Raffinerte og gjentagende eksperimenter lander til slutt på det mest optimale resultatet.

Omtaler

Hva sier våre kunder om oss?

Richard Wiksaas, eCommerce Manager Dressmann | Right Brain

“Med kunden i sentrum skaper Right Brain spennende hypoteser, tester dem og er tett på hele veien. Dette er nøyaktig slik vi i Dressmann ønsker å jobbe. Nå og i fremtiden.”

Martin Riegel | A-Møbler

“Takk for en bra jobb! Gjennomgangen ga oss masse input og ikke minst fakta, og vi er i prosess på å fikse en del ting nå. For eksempel ryker kassen så fort vi klarer å få fikset det.”

Ketel Bjørn | Travelstuff.no

“Fikk akkurat en 30 siders rapport fra right brain etter at de har analysert nettbutikken vår i to måneder GULL verdt, de kan faget sitt og anbefales på det sterkeste.”

LES OM HVORDAN VI HJELPER ANDRE MED Å ØKE SIN KONVERTERING

Kundecaser

Dressmann: Nøytralt resultat, eller var det det?

Via heatmaps og analyse av ulike datapunkter ble det avdekket elementer som gjorde at forsiden ikke konverterte som ønsket

Les mer
71% flere sign-ups ved å øke troverdigheten, tydeligheten og verdien på startsiden

Chanz er det "vennlige" og sosiale online kasinoet. Men eksisterende design fortalte ikke helt den historien de ønsket.

Les mer
Hvor mye kan konverteringen øke bare ved å endre noen skjemafelter?

Etter en evaluering av Brukervennligheten på siden (UX) ønsket vi å utbedre tydeligheten i kassen til OnePiece.

Les mer
Right Brain blogg

Her er det siste fra bloggen

Slik blir du årets julehandel-vinner! 10 tips som booster omsetningen i nettbutikken din | Right Brain
9 blogger innen konverteringsoptimalisering (CRO) som er verdt å følge | Right Brain
Det viser seg at mange nettbutikker, store som små, glemmer å optimalisere søkefeltene sine | Right Brain
Abonner på nyhetsbrev

Lær deg mer om CRO, få tips direkte på e-post!

  • Oppdateringer fra bloggen
  • Unik innsikt i spennende kundecaser
  • Informasjon om våre kommende events
  • Umiddelbar tilgang til våre analyser og webinarer
Ja takk!
Når du sier "Ja takk", sendes du til en nye side med tilgang til analyser og webinarer. Du samtykker nå til å få prima innhold fra Right Brain på e-post, ikke for ofte men sånn akkurat passe mye.
Vi kommer til deg og holder cro kurs for deg og dine kollegaer som trenger bedre innsikt i CRO og de metodene som kan benyttes (Maks 10 deltakere). Kursinnholdet kan skreddersys dersom dere har et eller flere spesifikke områder dere ønsker kurset skal omhandle.
close-link