LOADING
Eksperiment

Hvor mye kan konverteringen øke bare ved å endre noen skjemafelter?

Dato:

08. mai 2017

Kunde:

OnePiece

Bakgrunn:

Etter en evaluering av Brukervennligheten på siden (UX) ønsket vi å utbedre tydeligheten i kassen til OnePiece.

Målsetting

OnePiece ønsket at vi skulle gjøre en heuristisk gjennomgang av deres nettsted. Vi satt oss ned å gikk igjennom våre punkter knyttet til Brukervennlighet (UX), og reiste opp til de for en liten workshop.

OnePiece har et egetutviklet system, de har en høy utviklingstakt og en “do it yourself” tilnærming. En rekke av punktene vi kom med i vår presentasjon ble mer eller mindre direkte implementert, mens én ting skulle testes.

Det som slo oss under vår brukervennlighets-test var at checkout hadde for mange elementer å forholde seg til, og for lite kontraster. Det ble rett og slett litt forvirring knyttet til hvor man skulle begynne, og hva som sto for tur å fyll i.

Vi skapte hypotesen “Ved å forenkle, minske distraksjonen og få opp konverteringen vil vi trenge en ny utforming og tydeligere skjemafelter.” Testen ble i løpet av noen timer satt opp, og vi kunne raskt se resultater av den.

90% signifikans

Testen var i så stor grad vellykket at hypotesen fikk 90% signifikans.

8% Økning i CR

Den generelle konverteringsraten på hele nettstedet økte.

7% Mer verdi pr besøkende

De som konverterte brukte mer penger enn tidligere.

Original variant

OnePiece sin variant (A) har en klassisk “OneStepCheckout”. Det betyr at alt gjøres på en og samme side, med en del Ajax loading. Det som ikke var tydelig nok var hvor fokuset skulle være, og hva som var de ulike korrekte trinnene i prosessen.

Vår variant

Vår variant (B) ble gjort veldig enkelt. Med små endringer i HTML og CSS ble dette satt opp som et eksperiment i Google Optimize. Vår påstand gikk på at det burde være en tydelig bakgrunnsfarge for input feltene i step 1, og fontene måtte være tydeligere og større. En banal, men allikevel viktig greie!

Gjennomføring og Resultat

Dette var en enkel test, i underkant av 10 timer totalt fra start til mål (evaluering av resultatet).

OnePiece hadde selv en utvikler som satt opp testen og trengte derfor ikke oss til å sette opp det tekniske. Det ble ikke fokusert på mobilutseende, kun desktop.

Vår versjon kunne med 90% signifikans fastslå at vi hadde 9% Økning i CR og 7% Mer verdi pr besøkende.

En test som dette krever minimale investeringer, så la oss bare bekrefte at ROI’en i dette tilfellet definitivt er tilstede med en foreløpig estimert ROI 609%*

Vil du se hele UX evalueringen vi gjorde for OnePiece? Meld deg på for å få konverteringstips nederst på denne siden, og den er din : )

*Basert på investering vs estimert årlig økning i revenue

Nysgjerrig på mer?

Andre kundecaser

71% flere sign-ups ved å øke troverdigheten, tydeligheten og verdien på startsiden

Chanz er det "vennlige" og sosiale online kasinoet. Men eksisterende design fortalte ikke helt den historien de ønsket.

Kan man tvinge en kunde til å velge å hente varen i butikk, øker det konverteringen?

Sunkost kom til oss med et ønske om at flere av sine besøkende skulle velge deres "Hent i butikk" funksjon.

402 % økt ROI med noen enkle grep

Som nyetablert butikk er det viktig å bruke pengene riktig. Vanntettsko.no ga oss utfordringen.

HEY! Før du går...
Vil du få unik tilgang til noen av våre minianalyser?
Skriv inn epost adressen din nedenfor så er du et skritt nærmere å bli AWESOME innen faget konverteringsoptimalisering
Gi meg innholdet nå!
*Ved å gi oss din epost adresse samtykker du til å få prima innhold fra Right Brain på e-post, ikke for ofte men sånn akkurat passe mye :)