LOADING

Optimalisert Re-design

Optimalisert re-design – UX-design

For å kunne skape et konverteringsfokusert User Experience Design (brukeropplevelse) må vi begynne med å analysere din data. Om vi skulle endret hele strukturen og designet med en gang uten å ha analysert data ville vi risikert å endre eller ta bort elementer som faktisk allerede fungerer på din side. For å kunne beholde “godbitene” og ta bort det som ikke fungerer så bra analyserer vi ganske enkelt data først, så starter vi designprosessen.

Tanken og målsettingen med vårt UX-design er at den skal være datadrevet og få dine besøkende til å konvertere i større grad enn tidligere. Ikke vinne råflotte design-priser. Akkurat som selve designet er også våre konseptidéer og hypoteser basert i en grundig gjennomført dataanalyse og konkurrentanalyse.

Med utgangspunkt i din data, og våre hypoteser, skaper vi wireframes som vi mener, og håper, vil fungere bedre og forenkle prosessen for dine besøkende. Når vi tester våre hypoteser implementerer vi, sammen med deg, en midlertidig landingsside som vi igjen eksponerer for en viss andel av din trafikk. Da er vårt eksperiment i gang. Etter lanseringen av testen starter det virkelig spennende arbeidet – analysering av resultat og nye og forbedrede hypoteser!

Du får

NOK
  • Research og brief
  • Webanalyse og ny Goal Tracking
  • Testbare hypoteser
  • Strategi for landningssiden
  • Konseptidé med design & wireframes
  • Strategi for eksperiment
  • Implementering av eksperiment i testverktøy
  • Kontinuerlig oppfølging av pågående eksperiment
  • Presentasjon med resultat

Glem aldri at til og med det beste og mest UX fokuserte designet fremdeles bare er en hypotese. Man må alltid teste designet for å kunne se om det faktisk lever opp til forventingene.

Leveransen i dette prosjektet blir et ferdig implementert design klart for testing og analyse. Merk deg at store endringer kan bety at implementeringen må skje i ditt system, og ikke i våre eksterne systemer.

Vi gjorde et slikt prosjekt for Sunkost (ekstern lenke). Funnene vi gjorde og resultatene var overraskende, og det ga oss veldig mye verdifull innsikt vi kan jobbe videre med. Les mer om hele casen i artikkelen “Kan man tvinge en kunde til å velge å hente varen i butikk, øker det konverteringen?

Vil du gjøre mer sammen med oss? Sjekk ut våre ulike CRO Evalueringer og vår Fullservice tjeneste.

Nysgjerrig på mer?

Hei, jeg heter Joachim

og jeg driver Right Brain. Vil du vite mer om våre tjenester og ønsker å komme i kontakt? Sleng inn epostadressen din under så hører du fra meg plutselig!
Send meg e-post!
*Ved å gi oss din epost adresse samtykker du til å få prima innhold fra Right Brain på e-post, ikke for ofte men sånn akkurat passe mye :)
close-link