LOADING

Bannerannonsering

Bannerannonsering

Bannerannonsering er en annonseringsform som er veldig utbredt. Det er kanskje den eldste formen for markedsføring som finnes online. Du har helt sikkert sett bannere og hestesko-annonser på nettsteder som vg.no og andre redaksjonelle nettsteder. Det er ofte en stor inntektskilde for disse nettstedene.

Slik fungerer det:
Bannerannonser fungerer som ett kort reklameinnslag for eksempel på en nettside eller i en e-post utsendelse. Hensikten er å drive trafikk til en landingsside du har valgt skal være målet når banneren klikkes på.

En bannerannonse har normalt sett en boksete form (kvadratisk eller rektangulær) og er et bilde med tekst og andre elementer, der alt er lagret i en bildeform.

Budskapet varierer avhengig av hva du ønsker å reklamere for. Men det handler som oftest om reklame for et event, kampanjepriser på et produkt eller et annet veldig spesifikt tilbud. Banneren skal helst ha et budskap som vekker interesse og skaper såpass mye engasjement at besøkere som ser banneren velger å klikke.

Tydelige Call to Action (CTA) elementer

Banner annonser kan også være synlig for eksempel i et mobilspill og andre apper eller når du er inne og leser en blogg. Utformingen er som nevnt ofte den klassiske firkantede formen. Og ofte er det tydelige Call to Action (CTA) elementer i sammenheng med budskapet for å tydeliggjøre at banneren er klikkbar.

Google Adwords tilbyr også bannere som annonseform i sitt displaynettverk. Det kjøper man via Google Adwords. Frekvensen på visningene avhenger av tidspunkter man vil være synlig på, budsjett og hvor mange størrelser du velger å laste opp i Google Adwords plattformen. Jo høyere budsjett og flere formater – Desto større sjans for å synes i Googles displaynettverk.

Bannerannonsering er ikke en ting vi jobber med

Nå er ikke bannerannonser for å skape trafikk en ting vi jobber med, men vi kan hjelpe deg med å få trafikken som kommer fra dine bannerannonser konvertert.