LOADING

E-postmarkedsføring

E-postmarkedsføring

Dersom du ikke allerede jobber med e-postmarkedsføring så er det kanskje en idé å gjøre det for å skape trafikk til siden din. Epost er den kanalen som fremdeles fungerer best når det kommer til kostnadseffektivitet (ROI). I tillegg er det 100% målbart.

Slik fungerer det:
E-postmarkedsføring er direktemarkedsføring som sender ut et kommersielt eller ikke-kommersielt budskap til en gruppe mennesker via e-post. Det er en kostnadseffektiv måte å nå ut til mange mennesker på kort tid.

E-postmarkedsføring kan også handle om å markedsføre seg til målgruppen sin med en mildere tone. Gjennom nyhetsbrev og annet innhold som ikke oppfattes som direkte reklame. Mange som benytter seg av Inbound Marketing bruker e-postmarkedsføring i sin strategi. De sprer verdifull og godt mottatt innhold til sin målgruppe via e-post.

Det finnes også selskap som spesialiserer seg på å sende ut e-post når en besøker har forlatt sin handlekurv uten å ha fullført kjøpet i en nettbutikk (såkalt “Abandoned cart email”). Dette er også en form for markedsføring.

Det går ut på at en besøker for eksempel legger 2 produkter i sin handlekurv, men velger å forlate uten å fullføre kjøpet. Etter en bestemt tidsperiode sendes det en automatisk generert e-post til mottakeren med en påminnelse om at vedkommende fremdeles har varer i sin handlekurv. Dette blir populært kalt email remarketing og/eller email retargeting.

Husk at i Norge er det forbudt å sende reklame i epost til andre enn de som har meldt seg på listen din, eller som er eksisterende kunder. Og gi alltid mottakeren av nyhetsbrevet ditt en mulighet til å melde seg av.

Vi jobber ikke med e-postmarkedsføring for våre kunder

Nå er ikke dette en ting vi jobber med. Men vi kan hjelpe deg med å få trafikken som kommer inn til nettsted ditt, fra epost, konvertert.