LOADING

Growth Hacking

Growth Hacking

Dersom du ikke allerede jobber med Growth Hacking så er det kanskje en idé å gjøre det for å skape trafikk til siden din.

Slik fungerer det:
Growth Hacking er et relativt nytt buzzord i Norge, men det startet allerede tilbake i 2010. Når man jobber med Growth Hacking ligger all fokus på å øke veksten i et selskap. Det innebærer da ofte å skape så mye aktivitet og trafikk som mulig, for så lite penger som mulig. Helst helt kostnadsfritt, kun nedlagt tid.

En Growth Hacker skiller seg fra en tradisjonell markedsfører og den ene erstatter ikke den andre. Den største forskjellen er at en tradisjonell markedsfører jobber på en overgripende måte for å for eksempel øke merkevarekjennskap i sin målgruppe. Noe som kan være vanskelig å måle. En Growth Hacker jobber i stedet med spesifikke oppsatte mål for å avgjøre om kampanjen eller tiltaket er en suksess.

Nystartede selskap har ofte et begrenset markedsbudsjett og benytter derfor ofte ulike smarte triks for å få selskapet sitt til å vokse raskt. En Growth Hacker anvender ulike metoder for å få en raskere spredning av innholdet den har skapt. Uten å måtte legge for mye penger i markedsføringen av det.

Det kan være noe så enkelt som å få en video til å gå viralt på for eksempel Facebook, jobbe strategisk med epost markedsføring eller andre stunt som bidrar til økt trafikk til en nettside. En Growth Hacker benytter både kontroversielle og tradisjonelle teknikker for å øke veksten i et selskap. Kilde

Vi jobber ikke med Growth Hacking for våre kunder

Vi jobber ikke med Growth Hacking for våre kunder, men vi kan hjelpe deg med å få trafikken som kommer til din side konvertert. Her kan du lese mer om våre tjenester.