LOADING

Inbound Marketing

Inbound Marketing

Inbound er det omvendte av store reklamekampanjer på TV. TV-reklamene treffer bredt og krever store investeringer. Inbound marketing derimot, handler om å skape et så godt og relevant innhold at kundene blir nysgjerrige og selv oppsøker din nettside, blir interessert og ønsker å kjøpe av deg.

Slik fungerer det:
Det kan handle om å skape en blogg med engasjerende innhold. Eller dele ut gratis e-bøker (med forbehold om at mottakeren gir fra seg sin e-postadresse) eller poste innlegg som skaper aktivitet i sosiale medier.

Inbound marketing knytter sammen mange av markedsførings taktikkene de fleste bedrifter bruker mest. Bland annet Google, Blogg, Sosiale medier (inkludert annonsering), Content marketing, Søkemotoroptimalisering (SEO), Landingssider, E-bøker og whitepapers, E-post & nyhetsbrev og Marketing automation.

Noen av de mest kjente plattformene som hjelper til med Inbound og strategi rundt dette er: HubSpot, Pardot, Act-On og Marketo.
Det handler om å skape innhold, og optimalisere det for søkemotortrafikk. Dette innholdet deles så i egne medier som for eksempel sosiale medier.

Når man benytter gode systemer kan man jobbe med lead scoring og lead generation. Personifisering er også noe som enkelt kan gjøres i de beste plattformene. Via Marketing Automation vil man gjøre seg fortjent til å få inn trafikken det skaper da det baserer seg mer på pull fremfor push effekten.

Inbound Marketing handler om å tiltrekke seg riktig trafikk fra starten av ved å spre relevant og målgrupperettet innhold. Det er også viktig å ha en forståelse for hvem som faktisk befinner seg i selskapets målgruppe. Mange benytter seg da av såkalte “personas” for å få et bedre bilde av målgruppen sin.

Vi jobber ikke med Inbound Marketing

Nå er ikke Inbound Marketing en ting vi jobber med. Men vi kan hjelpe deg med å få trafikken som kommer inn til ditt nettsted konvertert.